Patronat Honorowy

Partnerzy Strategiczni

Partnerzy

Partnerzy Wspierający

Partnerzy Medialni

Partnerzy

Patronat
Honorowy
Partnerzy
Strategiczni

Partnerzy
Partnerzy
Wspierający
Partnerzy
Medialni

 

Podsumowanie konferencji

Tegoroczna 43. Międzynarodowa Konferencja i Wystawa PIKE 2016 zorganizowana została w samym sercu Łodzi, w Hotelu DoubleTree by Hilton. Przez trzy dni, między 24 a 26 października, przedstawiciele organizacji branżowych, operatorów kablowych i satelitarnych, nadawców i mediów dyskutowali na temat najważniejszych problemów i wyzwań, stojących przed branżą. Hasłem przewodnim tegorocznej konferencji było: Czas na zmiany - europejski świat mediów cyfrowych.

Tradycją konferencji organizowanych przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej, wspólnie z Polską Fundacją Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej „PIKSEL”, jest uroczyste otwarcie poprzez przecięcie nie wstęgi, a kabla. Pierwsze nacięcie na kablu koncentrycznym wykonał prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, Jerzy Straszewski. W tej ważnej chwili towarzyszyli mu m.in. Iwona Śledzińska-Katarasińska, Poseł na Sejm RP, Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i Witold Stępień, Marszałek Województwa Łódzkiego.

Trzydniowa konferencja charakteryzowała się mnogością różnorodnych paneli dyskusyjnych, rozmów kuluarowych, ekspozycji zaproszonych wystawców i sporej dawki uśmiechu. Pierwszego dnia, poza uroczystym otwarciem konferencji, debatowano w międzynarodowym gronie o przyszłości branży telekomunikacyjnej i mediów w erze konsolidacji i zmian systemowych. Wieczorem natomiast, dzięki stacji Canal+, goście bawili się na wieczorze powitalnym, który uświetnił koncert zespołu Zakopower. Drugi dzień to najintensywniejsze 24 godziny tej edycji konferencji PIKE. Kolejne prezentacje i dyskusje, zarówno przekrojowe, jak i technologiczne. W panelu „Stawka większa niż telewizja” udział wzięli przedstawiciele największych polskich firm mediowych, m.in. Zygmunt Solorz-Żak, Maciej Maciejowski, Artur Przybysz, Maciej Stanecki, Bartosz Hojka, Dariusz Dąbski, czy Jacek Świderski.Późnym popołudniem zebrani goście mogli wziąć udział w projekcji filmu dokumentalnego MARS.

Wieczorem zaś tradycyjnie odbyła się Wielka Gala Złota PIKE, podczas której statuetki otrzymały dwie firmy: DIOMAR (w kategorii: Dostawca) oraz Telewizja Kablowa Toruń (w kategorii: Operator). Uhonorowani zostali również nadawcy, którzy wzięli udział w XI edycji Festiwalu Kanałów Tematycznych. W tym roku laureatami zostali: Eleven Sports Network (wydarzenie roku), Discovery Polska (kampania promocyjna) oraz NBCUniversal (współpraca z operatorami). Zanim to jednak nastąpiło, oficjalnie o godzinie 20:07, nadawanie rozpoczął kanał ZOOM TV. Symbolicznego naciśnięcia przycisku dokonali: Ewa Michalska, Magda Kruk-Wardak, Jerzy Straszewski i Bogusław Kisielewski. Dodatkowo na scenie obecni byli znani i lubiani, którzy będą występować w programach emitowanych na nowym kanale: Elżbieta Grzeszczuk-Chętko, Dariusz Milejczak, Piotr Najsztub i Bartosz Węglarczyk.Galę uświetnił występ wirtuoza skrzypiec Mariusza Patyry, który goście nagrodzili owacjami na stojąco. Następnie wszyscy udali się na afterparty, zorganizowane przez obchodzące swoje jubileusze firmy Toya, Discovery Polska i Telekabel. Zabawa trwała do rana.

Ostatniego dnia konferencji rozmawiano o zmianach w sposobie konsumpcji mediów i kontencie w świecie cyfrowym, oceniano rynek reklamy w Polsce i na świecie, zaprezentowano raport PwC Global Entertainment and Media Outlook. 43. Międzynarodowa Konferencja i Wystawa PIKE 2016 zgromadziła najważniejszych przedstawicieli branży operatorów szerokopasmowych i nadawców w kraju i za granicą. Sądząc po tematyce jaką poruszano w ciągu trzech dni można śmiało wyrazić nadzieję, iż wszystkim zainteresowanym zależy na tym, aby jakość świadczonych usług była na jak najwyższym poziomie. Teraz przed wszystkimi uczestnikami czas na realizację przedstawionych założeń, pomysłów, a także do pieczołowitego zapisywania refleksji. Wszystko po to, by na najbliższej ogólnopolskiej konferencji PIKE w maju móc je zaprezentować i wspólnymi siłami zmieniać na lepszy rynek mediowy w naszym kraju.

Galeria 2016